Особливості авторської програми «Веселкова школа» О





Особливості авторської програми «Веселкова школа»


 «Веселкова школа» - не конкретна школа, а науково-творча лабораторія. ВШ - навчання, яке базується на співпраці вчителя та учнів, їх спільному пізнанні світу та відкидає «педагогічне насильство», авторитарне керівництво навчальним процесом у початковій школі.
Система розроблена творчою групою протягом п'яти років і апробована в декількох школах Закарпаття і Тоскани (Італія).
Творча група: вчителі-практики Довжанської, Приборжавської, Луківської,
Мета - створення необхідних психолого-педагогічних та соціальних умов для всебічного розвитку творчого потенціалу учнів, становлення духовно культурної особистості.
Особливості: - здоров'я зберігаючий принцип організації навчально-виховного процесу (скорочення тривалості уроків, ігрова та рухова діяльність учнів); широка інтеграція навчальних предметів;
-забезпечення швидкого та міцного засвоєння учнями навчального матеріалу за програмою та значне її випередження за рахунок застосування нетрадиційних методів, прийомів;
-впровадження аудіовізуального навчання; висока і позитивна мотивація в учнів до навчання.
Уроків на повторення і закріплення вивченого дуже мало, але через певний час учні повертаються до раніше вивченого, пригадуючи його оригінальний шлях - аудіовізуальне сприймання.
Навчання носить випереджальний (поглиблений) характер.
Ефективним засобом, який дозволяє розкритися і самореалізуватися кожній дитині в класі, є творча робота дітей. Учням систематично пропонуються творчі завдання, в яких вони придумують, складають, відкривають, а в кінці уроку отримують своєрідний зашифрований сюрприз. Передбачає використання на уроках у початковій школі пісень, у зміст яких закладено поняття навчального матеріалу, який дає очікуваний результат. Всі пісні (80) зібрані у «Співанковий підручник», ї\ -мелодії написані на добре відомі мотиви дитячих пісень.
Усі уроки супроводжуються грою та казкою, чим полегшують адаптацію учнів до школи.
Передбачає використання яскравої наочності.
На уроці має місце робочий шум, вигуки, сміх, дотепи. Але це не перетворюється в хаос, оскільки всі пам'ятають про поставлене перед ними завдання.

Структура уроку:
  1. Повідомлення теми і мети (повторення може і не бути).
  2. Вивчення нового матеріалу (нетрадиційні методи, форми, інтерактивні вправи, навчання в.русі).
  3. Цікаві відомості з різних дисциплін, які зінтегровані в темі уроку й
подаються у цікавій формі.
4.Рефлексія (практична, самостійна, «весела контрольна» робота або
самоперевірка).
Від учителя вимагається велике педагогічне мистецтво, зберігаючи свою провідну роль, забезпечити свободу самореалізації дитини.



Коментарі