«Підвищення рівня освіти шляхом формування позитивної мотиваційної  сфери учнів»
«Найтонші джерельця, з яких наповнюється ріка єдності навчання й виховання — це бажання дитини вчитися. Але як же відкривати оті джерельця, як зробити, щоб вони не замулилися? Чим попередити тривожне явище, з яким, на жаль, часто доводиться стикатися нам, педагогам: скажімо, дитина несла до школи вогник жаги до знань, але він хутко погас, нато­мість народився найстрашніший, найлютіший ворог навчання — байдужість»?
                                                                                         В.Сухомлинський
 Я відкрию вам свої секрети боротьби з  учнівською байдужістю. Кожний робочий день у моєму класі розпочинається з ранкової зустрічі.
 Вправи для цього є дуже різні.
Наприклад: « Передай іграшку».
Учні стають у коло, передають по черзі іграшку і висловлюють своє побажання другові на весь день.
Ще дуже хороша вправа: „ Що тобі скаже лялька?”
Діти дивляться в очі ляльці і розповідають про свої проблеми.  Лялька „уважно слухає”, а в той час на душі добре і легко. Ранкові зустрічі дають позитивний заряд  на весь робочий день і учням, і вчителю.
 Щоб розвивати творчі здібності своїх учнів,  я дуже часто використовую нестандартні форми проведення уроків.
  У своїй педагогічній діяльності не забуваю   про мнемотехніку. Я вважаю, що опора на емоційність, образність, власний досвід - це найкращий шлях до розвитку творчої особистості. При вивченні матеріалу кожна дитина може уявити образ, у неї виникнуть спогади і приємні емоції.
Наприклад, на уроках з природознавства проводжу гру „Уяви себе”. Кожний урок розпочинаю з гри. Пропоную дітям заплющити очі і уявити  себе легенькою хмаринкою, першим весняним проліском, лісовим струмочком чи білою пухнастою сніжинкою. Потім ставлю запитання:
-                    У які кольори ви прибрались?
-                    Що навкруги бачите?
-                    Що чуєте?
-                    З ким дружбу ведете?
-                    Кого боїтеся?
-                    Про що мрієте?
-                    Що любите?
Після таких вправ  діти внутрішньо і зовнішньо відчувають стан того чи іншого об’єкта. Чи це тремтячий осінній листочок, чи сумні берізки у шкільному сквері, чи плакучі верби над річкою .9 пауза0
Чим ефективне для мене володіння мнемотехнікою?
Діти вчаться аналізувати, виділяти головне, а це щоразу піднімає дитину на 1 щабель вище.
Я давно зробила висновок: чим вищий рівень знань, тим складніше проблемне завдання треба давати учням.
Якщо у дитини виникає „Чому?”, значить, в неї є прагнення до розвитку, до творчості. Значить, попереду ще велика і клопітка робота.
Як же підвищити навчальну мотивацію молодшого школяра? Способів багато. Дуже цікавим мені  здався досвід однієї французької вчительки - Сесіль ЛЕШАС  який я використовую  вже 3 роки у своїй педагогічній діяльності.

Мені хочеться розповісти про декілька цікавих дрібниць, які допомагають моїм учням навчатися  з інтересом і бажанням.
На моєму вчительському столі на видному місці лежить красивий  зошит. На обкладинці гарно і яскраво напи
сано: «Почесний  зошит». Вгорі кожної сторінки - ім'я дитини. Сторінок стільки, скільки дітей у класі. Протягом дня     я та інші педагоги записуємо успіхи дітей на відповідні сторінки. Це можуть бути вдалі  відповіді, цікаві роботи, правильно і швидко вирішена задача, допомога в якій -небудь справі , тобто, будь-який крок вперед з боку учня. Зовсім не обов'язково щодня писати про кожного учня . Спочатку я сама вирішувала, кого відзначити в Почесному  зошиті. Поступово клас долучився  до  обговорення принципів ведення зошита, щоб все було по-чесному і по заслугах, щоб був справжній привід для гордості. Ось наприклад:
. 17 січня - спасибі, Андрію, ти так старався на уроці.
29 січня - Віталику, браво! Ти гарно  прибрав клас.

    Оцінка надзвичайно важливий елемент уроку. Усний коментар педагога здатний пом’якшити гіркоту, підбадьорити, дати надію,  викликати почуття співпереживання наприклад  вислови вчителя :
Який я радий!
-         Як же ти мене здивував!
-          Я в тобі не сумніваюсь.
-         Ти просто золото.
-         Ти сам себе не знав -  емоційно підключають дитину до успіху


Шановні колеги, хочу звернутися до вас словами Василя Сухомлинського :
« Не забувайте,   що грунт на якому будується педагогічна майстерність -  у самій дитині, в її ставленні до знань і до нас вчителів.
 Дбайливо збагачуйте цей грунт , без нього немає школи.
Дякую  за увагу!

Коментарі