Пропозиції
вчителів Слобідко-Охрімовецького  НВК
до проекту нової Концепції початкової школи

Ознайомившись з проектом «Концепції початкової освіти», яка була оприлюднена в МОН  України перед всеукраїнською аудиторією 17 грудня 2015р., ми вважаємо за потрібне висловити свою думку.

1. Не погоджуємося із запровадженням інтеграції  навчальних предметів «Природознавство», «Основи здоровя» та «Я у світі» у єдиний курс «Світознавство» і виділення на нього 1 години.

Обгрунтування.  Ці три курси абсолютно непоєднувані, адже містять абсолютно різну навчальну наповнюваність. Якщо природознавство вивчає  суть та властивості природного середовища, властивості речовин, охорону та збереження навколишнього середовища, то «Я у світі» більше спрямовується на засади громадянського виховання, розвиток у школярів національно-патріотичних почуттів, формування етичних норм і правил існування у суспільстві. Незрозуміло , як поєднати усе це з Основами здоровя та вмістити в 1 годину на тиждень? Ясно, що доведеться значно скоротити  важливі теми з усіх трьох предметів. Виходить, скорочуємо «кількість» за рахунок «якості»?

2. Пропонуємо не обєднувати образотворче мистецтво та трудове навчання.

Обгрунтування.  Хоч ці предмети містять однакову мету - розвиток художньо-естетичних смаків , фантазії , реалізацію творчого мислення молодших школярів, вони не можуть поєднуватись між собою. Адже відбувається значне скорочення  часу на розвиток  таких важливих психічних  процесів як наочно-образного мислення, уяви, цілісного сприйняття навколишнього світу,   які розвиваються у дітей саме під час цих занять. А якщо у молодшому віці в дитини не сформовані у достатній мірі  ці процеси, то відбувається погіршення успішності  і надалі, зокрема,  в старших класах. Наприклад : дитина не може уявити умови задачі, як результат -    не може її і  розвязати. Порушується наступність та системність    у навчальному процесі.

3. Пропонуємо залишити   1 годину  (в 1 класі) і 2 години (в 2-4 класах)  на вивчення іноземної (англійської) мови .

Обгрунтування. Зважаючи на те, що в 1 класі учні  починають  вперше вивчати український алфавіт та вчаться читати на рідній мові ( і зауважимо, не всім дітям це вдається легко і просто), то мабуть, 3 години іноземної мови буде просто трагедією  і великою психологічною проблемою, яка відобразиться  на небажанні відвідувати  школу.

4. Не погоджуємось на скорочення годин фізичної культури, пропонуємо збільшити її до 5 годин на тиждень.
Обгрунтування. На сучасному етапі бурхливого розвитку ІКТ-технологій, наші діти дуже мало часу проводять на свіжому повітрі,перебуваючи спочатку в школі  на заняттях,  а  потім вдома  - втупившись у екран  монітора, планшета чи телефона.  Як результат – маємо порушення опорно-рухового апарату молодших школярів, сколіози, погіршення зору, неврологічні захворювання. Тому, щоденний руховий режим  на уроках фізичної культури, буде тільки на користь.

5. Не погоджуємось на обєднання підручника і робочого зошита в єдине ціле.

Обгрунтування. Відповідно до теми уроку і відведеного часу, вчитель підбирає різні   вправи і завдання, зважаючи  на  рівень  засвоєння того  чи іншого матеріалу   своїми учнями,  він  знає і бачить кожного свого вихованця , знає як ефективно і доступно повторити, конкретизувати   чи узагальнити навчальний матеріал. Як же це зробити, коли усі завдання будуть уже подані в обєднаному підручнику-зошиті? Заводити іще один зошит?

6. Обурюємося з приводу  тижневого навантаження у 1-му класі впродовж
періоду «Входження у шкільне життя», яке становить 15 годин (по 3 уроки і 1 виховній годині на день в умовах 5-тиденного навчання).

Питання: де взяти вчителю 1 класу години, щоб впродовж періоду «Входження у шкільне життя»  мати обовязкових 20 годин на ставку ?

7. Погоджуємося з режимом  роботи початкової школи в режимі повного дня.

Обгрунтування. Це дасть змогу вчителю провести індивідуальну роботу з невстигаючими дітьми,  підтягнути важкий для усвідомлення матеріал, якісніше підготуватися до  свят та уроків на наступний день , провести  ( за потреби) психологічні тренінги  зі своїми учнями.

 8 . Схвалюємо  5 годин виховної роботи.

9.Перед впровадженням в життя нової концепції початкової школи просимо дати конкретні роз’яснення щодо наступних питань:

- Навіщо потрібен  педагог-вихователь (помічник/асистент вчителя) і які його обовязки?
- Якими символами позначати успішність учнів 1-3 класів? Чи вони будуть загально визначеними чи вчитель обирає їх самостійно?
- За якими критеріїями відбуватиметься оцінювання учнів 4-х класів і з чим асоціювати висловлювання-оцінки «відмінно», «добре», «задовільно», «потребує покращення»?




                                             Висновок.
Впровадження в життя нової концепції початкової школи  потребує ретельного вивчення та врахування індивідуальних особливостей молодших школярів, орієнтування насамперед на збереження життя і здоров’я несформованого дитячого організму.


Коментарі