Пропозиції
вчителів Слобідко-Охрімовецького НВК
до проекту нової Концепції початкової школи
до проекту нової Концепції початкової школи
Ознайомившись
з проектом «Концепції початкової освіти», яка була оприлюднена в МОН
України перед всеукраїнською аудиторією 17 грудня 2015р., ми вважаємо за потрібне
висловити свою думку.
1. Не погоджуємося із
запровадженням інтеграції навчальних
предметів «Природознавство», «Основи здоров’я» та «Я у світі» у єдиний курс «Світознавство» і виділення на нього 1
години.
Обгрунтування. Ці три курси абсолютно непоєднувані,
адже містять абсолютно різну навчальну наповнюваність. Якщо
природознавство вивчає суть та
властивості природного середовища, властивості речовин, охорону та збереження
навколишнього середовища, то «Я у світі» більше спрямовується на засади громадянського
виховання, розвиток у школярів національно-патріотичних почуттів, формування
етичних норм і правил існування у суспільстві. Незрозуміло , як поєднати усе це
з Основами здоров’я та
вмістити в 1 годину на тиждень? Ясно, що доведеться значно скоротити важливі теми з усіх трьох предметів.
Виходить, скорочуємо «кількість» за рахунок «якості»?
2. Пропонуємо не об’єднувати образотворче мистецтво
та трудове навчання.
Обгрунтування. Хоч ці предмети містять однакову мету - розвиток художньо-естетичних смаків
, фантазії , реалізацію творчого мислення молодших школярів, вони не можуть
поєднуватись між собою. Адже відбувається значне скорочення часу на розвиток таких важливих психічних процесів як наочно-образного мислення, уяви,
цілісного сприйняття навколишнього світу,
які розвиваються у дітей саме під час цих занять. А якщо у молодшому
віці в дитини не сформовані у достатній мірі
ці процеси, то відбувається погіршення успішності і надалі, зокрема, в старших класах. Наприклад : дитина не може
уявити умови задачі, як результат - не
може її і розв’язати. Порушується наступність та системність у навчальному процесі.
3. Пропонуємо залишити 1 годину
(в 1 класі) і 2 години (в 2-4 класах)
на вивчення іноземної (англійської) мови .
Обгрунтування. Зважаючи на те, що в 1 класі учні починають
вперше вивчати український алфавіт та вчаться читати на рідній мові ( і
зауважимо, не всім дітям це вдається легко і просто), то мабуть, 3 години
іноземної мови буде просто трагедією і
великою психологічною проблемою, яка відобразиться на небажанні відвідувати школу.
4. Не погоджуємось на скорочення
годин фізичної культури, пропонуємо збільшити її до 5 годин на тиждень.
Обгрунтування. На сучасному етапі бурхливого розвитку
ІКТ-технологій, наші діти дуже мало часу проводять на свіжому
повітрі,перебуваючи спочатку в школі на
заняттях, а потім вдома
- втупившись у екран монітора,
планшета чи телефона. Як результат –
маємо порушення опорно-рухового апарату молодших школярів, сколіози, погіршення
зору, неврологічні захворювання. Тому, щоденний руховий режим на уроках фізичної культури, буде тільки на
користь.
5. Не погоджуємось на об’єднання підручника
і робочого зошита в єдине ціле.
Обгрунтування. Відповідно до теми уроку і відведеного
часу, вчитель підбирає різні вправи і
завдання, зважаючи на рівень
засвоєння того чи іншого
матеріалу своїми учнями, він знає і бачить кожного свого вихованця , знає
як ефективно і доступно повторити, конкретизувати чи
узагальнити навчальний матеріал. Як же це зробити, коли усі завдання будуть уже
подані в об’єднаному
підручнику-зошиті? Заводити іще один зошит?
6. Обурюємося з приводу тижневого
навантаження у 1-му класі впродовж
періоду «Входження у шкільне життя», яке становить 15 годин
(по 3 уроки і 1 виховній годині на день в умовах 5-тиденного навчання).
Питання: де взяти вчителю 1 класу години, щоб впродовж
періоду «Входження у шкільне життя» мати
обов’язкових 20 годин на
ставку ?
7. Погоджуємося з
режимом роботи початкової школи в
режимі повного дня.
Обгрунтування. Це дасть змогу вчителю провести індивідуальну роботу з
невстигаючими дітьми, підтягнути важкий
для усвідомлення матеріал, якісніше підготуватися до свят та уроків на наступний день ,
провести ( за потреби) психологічні
тренінги зі своїми учнями.
8
. Схвалюємо 5 годин виховної роботи.
9.Перед впровадженням в життя нової концепції початкової школи
просимо дати конкретні роз’яснення щодо наступних питань:
- Навіщо потрібен педагог-вихователь (помічник/асистент вчителя) і які його обов’язки?
- Якими символами позначати успішність учнів 1-3 класів? Чи вони будуть
загально визначеними чи вчитель обирає їх самостійно?
- За якими критеріїями відбуватиметься оцінювання учнів 4-х класів і з
чим асоціювати висловлювання-оцінки «відмінно», «добре», «задовільно»,
«потребує покращення»?
Висновок.
Впровадження в життя нової концепції початкової школи потребує ретельного вивчення та врахування
індивідуальних особливостей молодших школярів, орієнтування насамперед на
збереження життя і здоров’я несформованого дитячого організму.
Коментарі
Дописати коментар